NFY-Clothes vokser og inviterer en ny stærk profil ind som partner

NFY-Clothes har kun eksisteret i et halvt år, og har allerede nu brug for at udvide forretningen med endnu en partner for at kunne følge med det tempo, der er blevet skabt. Sebastian Fredensborg, stifter og partner i NFY-Clothes, byder nu en ny stærk salgsprofil velkommen som partner.

Af Michella Børlum

­­

Siden virksomhedens start har Sebastian gerne ville invitere en medpart ind, men det skulle ikke være hvem som helst. Valget er faldet på en gammel bekendt, tidligere kollega, og samarbejdspartner, Stefan Bachmann Nielsen, der bringer flere års erfaring fra erhvervssalgsbranchen med ind ad døren.

Stefan havde brug for firmagaver til hans erhvervskunder og kontaktede tilfældigt Sebastian. Under samarbejdet bliver idéen om et partnerskab til virkelighed.

”Jeg tror på, at det er det rette match. Stefan har nogle fantastiske netværks- og salgskompetencer, som jeg ikke har endnu. På den måde, bliver vores fordeling af roller og arbejdsopgaver helt naturlige, og vi kan begge fokusere på det, vi er helt skarpe på,’’ fortæller Sebastian Fredensborg.

Et tilfældigt men tiltalende partnerskab

Den 24-årige Stefan Bachmann kommer fra en stilling hos Bilforhandleren, Bjarne Nielsen, i Herning, hvor han har siddet som erhvervskonsulent. Stefan startede ud i privatafdelingen og har efterfølgende siddet 2,5 år med B2B-kunder. Udover det er han udlært i tøjbranchen og har stort kendskab til tekstiler og tøjkvalitet.
Det der tiltalte Stefan Bachmann var især konstellationen mellem ham og Sebastian, og hvordan deres styrker på hver sin måde er en god forudsætning for at bygge en solid forretning op.

”Det var ikke noget der lå i kortene, men nogle gange byder der sig nogle unikke muligheder og den her, kunne jeg ikke sige nej til,’’  fortæller han og tilføjer:
”At blive sin egen chef og selv have kontrol over, hvor man gerne vil hen med forretningen fangede mig virkelig.’’

To forskellige roller

Sebastian Fredensborg påtager sig alle roller i virksomheden nu, men hans primære og fremtidige rolle, vil være at sidde som forretningsudvikler. Sebastian Fredensborg har brug for at kunne ligge hans kræfter i virksomhedens udvikling og optimering af processerne, som er en af hans kernekompetencer. Allerede nu har han udviklet sit eget prisudregningssystem, så kunderne med det samme kan få svar på deres forespørgsler.
Derfor giver partnerskabet værdi hele vejen rundt, og det er især til kundernes fordel.

’’Vi kommer til at kunne reagere endnu hurtigere og have meget mere tid, til hver enkelt kunde. Det betyder utrolig meget for mig, at vi giver os tid til at skabe den personlige relation, når vi samarbejder med kunder,’’ forklarer Sebastian.

Vækst kræver investering

Vil man have succes med en forretning, er det vigtigt at erkende over for sig selv, hvad man kan og ikke kan. For Sebastian blev det en erkendelse af, at man som ene mand ikke kan håndtere både indkøb, salg og drift i takt med, at virksomheden skal vækste.

”Jeg kunne se, at med det tempo, vi kørte med, og hvis vi ville tage endnu flere kunder ind, så havde vi brug for ekstra forstærkning. Derfor er det det helt rette tidspunkt at få en ny partner ind.’’

Udover at den nye partner skulle komme med et kompetencefelt, som Sebastian ikke selv havde, handlede det ligeså meget om, at personen skulle være lige så ivrig for at se virksomheden vokse, som han selv er.

’’Det her er mit første rigtige ”hjertebarn”, så derfor var det vigtigt for mig at finde den helt rigtige at dele det med,’’ afslutter Sebastian.

Nyt år, ny partner og nye planer

Stefan Bachmanns ansvarsområde bliver først og fremmest at stå for det opsøgende salg inden de mange messer løber af stablen i Herning Messecenter her i foråret.

”Inden vi tager ud på messerne, bliver det min opgave at få nogle gode aftaler på plads, da de fleste af udstillerne har brug for en eller anden form for profilbeklædning eller profilartikler,’’ fortæller han.

Der er lagt strategiske planer både inden og efter messerne, men det vigtigste for den kommende partner er at komme ud og introducere NFY-Clothes til så mange som muligt ved at starte nogle gode samtaler og få en masse nye kontakter med hjem fra de mange messer.  

”Det jeg bringer på bordet, er den her opsøgende salgsmetode, og jeg er spændt på at se, hvad det er for nogle kunder, vi skal ud og vise os selv frem til,’’ siger Stefan Bachmann.